Za Tupperware Malaysia : Star Boot Camp - The Haven Ipoh 2016

Tuesday 5 April 2016

Star Boot Camp - The Haven Ipoh 2016

Location: The Haven Resort, Ipoh
Date: 1st - 3rd April 2016

Syukur Alhamdulillah..
Akhirnya dapat lagi pegi Star Boot Camp untuk kali terakhir di The Haven, Ipoh ni. Sebenarnya xdisangka2 pun dapat pegi tapi disebabkan tempoh yg ditetapkan sama challenge dengan Trip ke Phuket dan EduPlan..so 3 in 1 la jawabnya. Ini juga adalah kali terakhir Tupperware Brands Malaysia mengadakan Star Boot Camp untuk Star Director. Lepas nih dah takde dah. Sedih kannnn...

Day 1:



Part yang best sekali sebab dapat badge yang terakhir untuk Star Boot Camp ni :P



Kami berlima dari organisasi Arena Success tapi 2 orang je yang 3rd timer. Seronok jumpa kawan baru dan kawan lama. Bile dah jumpa..macam2 sharing. 


Day 2:
 Group untuk 3rd timer ni xramai pun..15org je.  So our trainer, Sophia Boo buat group discussion tentang karektor orang2 yang berjaya.  Sharing masalah pun ada, sharing jalan penyelesaian pun ada. xkisah anda dari organisasi mana sekalipun, kita cari jalan penyelesaian sama2.  

Jangan jadi penjual Tupperware tetapi jadilah USAHAWAN TUPPERWARE yang boleh memberi kesan yang positif dalam kehidupan orang lain. Jika kita ikhlas untuk menolong orang mengubah cara hidup dia dengan lebih baik, InsyaALLAH Tuhan akan makbulkan niat kita yang murni itu, memperlipatgandakan pendapatan kita dalam Bisnes Tupperware.

Kita xkan berjaya tanpa kerjasama dari team kita sendiri. Jika kita boleh bimbing team kita dengan baik,  anda adalah seorang yang SANGAT HEBAT LUAR BIASA!!


Tupperware Star Boot Camp Ipoh





Day 3:
 Last day for Star Boot Camp. Sesi presentation by Group.  Apa yang saya dapat belajar dari Star Boot Camp ni terlalu banyak. Inilah SBC yang paling best dan paling manis buat saya. Dikelilingi oleh orang2 yang hebat, xkedekut ilmu dan sangat sporting. 



Jika kita fikir kita susah, masih ada lagi orang yg paling susah dari kita. Jika kita fikir kita sudah cukup berjaya, dah maximum dah pendapatan yang anda dapat? Jika belum, anda belum cukup berjaya dalam bisnes ini.

Jatuh bangun seseorang itu lumrah tetapi jika orang itu xpenah jatuh, anda xkan tahu ape cabaran yang anda akan tempuh dan bagaimana anda nak hadapi nya. Just follow your heart to do the right things with the right plan.

Terima kasih Sophia untuk semua ilmu yang telah dicurahkan. YOU ARE AWESOME and GREAT TRAINER I EVER MET. ALL THE BEST IN UR NEXT JOURNEY.

~DON'T JUDGE MY PATH IF YOU HAVEN'T WALKED MY JOURNEY~

Anda tentukan bagaimana anda nak ubah kehidupan dengan lebih baik. Saya bersedia membantu.
Berminat untuk tahu lebih lanjut?
Jom SMS/WhatsApp saya di 012-6241956
FREE CONSULTATION tapi kene la join ahli dengan saya dulu :)

Tupperware Star Boot Camp Ipoh
GOOD BYE STAR BOOT CAMP THE HAVEN RESORT APRIL 2016!! 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Copyright by ZaTupperware